لزوم تبلیغات مستمر برای کسب و کارها

تبلیغات برای کسب و کارها

مقدمه

در دنیای امروز، تبلیغات در جلب‌توجه مشتریان و جذب آن‌ها نقش بسیارکلیدی و مهمی ایفا می‌کنند. یکی از انواع تبلیغات که می‌توان تأثیر آن را بیشتر از سایر انواع روش‌های تبلیغاتی دانست، تبلیغات تصویری همچون تیزرها، ویدئوها و مستندهایی است که در آن به معرفی محصول یا خدمات یک کسب‌وکار می‌پردازند.

در واقع تحقیقات نشان می‌دهند که تبلیغات تصویری می‌توانند مدت‌زمان طولانی‌تری توجه مخاطب را به خود جلب کرده و قدرت بیشتری در نگه‌داشتن این توجه دارند. از طرفی معمولا در این نوع روش تبلیغاتی، پیام محتوا بهتر انتقال می‌یابد و برای انواع گروه‌های سنی می‌توان تبلیغات تصویری متناسب با آن‌ها تولید کرد.

در این مقاله قصد داریم با لزوم تبلیغات مستمر برای کسب‌وکارها بیشتر آشنا شویم. پس اگر شما هم به تازگی در حال راه‌اندازی یک کسب‌وکار نوپا هستید و به دنبال راه‌هایی تأثیرگذار برای توسعه و معرفی آن به دیگران می‌گردید، پیشنهاد میکنیم خواندن این مقاله را از دست ندهید و در صورت نیاز به مشاوره با ما در تماس باشید.

 

منظور از تبلیغات چیست؟

پیش از هرچیز باید بدانیم منظور از تبلیغات دقیقا چیست؟ تبلیغات را می‌توان یک ابزار مهم و ویژه در فرایند بازاریابی دانست که می‌تواند یک برند، یک محصول، خدمات یک سازمان و مواردی از این قبیل را از طریق روش‌های گوناگون به مردم و جامعه هدف خود معرفی کند. هر تبلیغ با هر نوع ارائه‌ای که دارد (تصویری، متنی، صوتی و ... ) شامل چندین پیام است که باتوجه‌به هدف تبلیغ، قرار است بر روی مخاطب خاص خود تأثیر بگذارد.

 

مزایای استفاده از تبلیغات

استفاده از تبلیغات در کسب‌وکار می‌تواند مزایای متفاوت و متعددی داشته باشد که در ادامه برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • معرفی برند
  • هویت‌سازی برای یک برند یا محصول
  • ایجاد ارتباط و تأثیر عاطفی در مخاطب
  • ایجاد حس اعتماد و وفاداری
  • انتقال اطلاعات
  • تأکید بر مزایای منحصربه‌فرد

 

تبلیغات تصویری چه تأثیری بر کسب‌وکار شما خواهد داشت؟

اکنون که با تبلیغات و مزایای استفاده از آن آشنا شدیم، بهتر است بدانیم که لزوم استفاده از تبلیغات چیست و چه تأثیری بر کسب‌وکار ما خواهد داشت که تا این اندازه از اهمیت بالایی برخوردار است؟ همان‌طور که پیش از این نیز گفتیم؛ تبلیغات تصویری می‌توانند تأثیر عمیق‌تر و بهتری بر روی مخاطبان داشته باشند. از همین رو در ادامه به بیان برخی از مهم‌ترین تأثیرات برنامه سازی تبلیغاتی که به‌کارگیری آن را به یک ضرورت در کسب‌وکارها تبدیل کرده‌است می‌پردازیم:

 

 درک عمیق پیام

یکی از برتری‌های استفاده از تبلیغات تصویری را می‌توان امکان درک عمیق‌تر پیام دانست. این یک قانون کلی است که انسان‌ها توانایی بیشتری در درک و دریافت پیام محتوا و تبلیغات تصویری تا تبلیغات متنی و یا سایر روش‌ها دارند؛ چرا که در محتوای تصویری محصول یا خدمات به‌طورکامل نشان داده شده و ارزش‌ها، ویژگی‌ها و مزایای آن قابل بیان است. در نتیجه مخاطبان می‌توانند ارتباط بهتری با تیزرها، کلیپ‌ها و غیره بگیرند و به سمت آن جذب شوند.

 

ایجاد برندینگ قوی

یکی دیگر از تأثیرات بسیار مهم تبلیغات تصویری، ایجاد برندینگ قوی است. تیزرها و ویدئوها می‌توانند در ایجاد تصویر یک برند و ویژگی‌های مهم و برجسته آن در ذهن مخاطب بیشترین تأثیر را بگذارند. پس از چندین بار مشاهده یک کلیپ یا تیزر، در صورتی که یک محتوای خوب و اصولی تولید کرده باشید، مخاطبان به‌طورکامل با هویت و شخصیت برند شما آشنا می‌شوند و در ذهن آن‌ها ماندگار می‌شوید.

 

 

قابلیت اشتراک‌گذاری

تبلیغات تصویری همچون کلیپ‌ها و تیزرها و غیره به‌راحتی در شبکه‌های اجتماعی قابل اشتراک‌گذاری هستند. در نتیجه یک تبلیغ تصویری خوب می‌تواند با دیده‌شدن توسط یک نفر، چندین بار با دوستان، خانواده و غیره به اشتراک گذاشته شود و جامعه مخاطبان شما را افزایش دهد.

 

امکان شرح کامل محصول یا خدمات

با ساخت انواع تبلیغات تصویری به خصوص از روش‌هایی همچون مستندهای تبلیغاتی این امکان را خواهید داشت که به‌طورکامل محصول یا خدمات خود را معرفی کنید و هرگونه ویژگی و قابلیتی که مدنظر دارید را برجسته کرده و به مخاطب منتقل کنید. در این صورت کاربران به شناخت عمیق‌تر و بهتری از برندتان دست خواهند یافت و همین موضوع تا حد زیادی به جلب اعتماد آن‌ها منجر می‌شود. در این رابطه می‌توانید از یک تیم متخصص تبلیغاتی کمک بگیرید. کانون‌های تبلیغاتی می‌توانند گزینه خوبی باشند.

 

تجربه کاربری بهینه و القای حس خوب

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با دیدن یک ویدئوی تبلیغاتی حس خوبی گرفته باشید. در واقع محتوایی که متناسب با نوع محصول یا خدمات کسب‌وکار و به طور اصولی ساخته شود، با ایجاد یک حس لذتبخش و القای تجربه خوب پس از هربار تماشای کلیپ یا تیزر باعث می‌شود مخاطبان ارتباط بیشتری با تبلیغات برقرار کرده و تصمیم به خرید از محصولات شما بگیرند.

 


پیشنهاد نویسنده برای مطالعه مقاله؛ چگونه با معرفی برند قوی، جایگاه ماندگاری در ذهن مخاطبان بسازیم؟ 


 

امکان ایجاد تأثیر عاطفی

دیدن یک ویدئو بیشتر از هر نوع محتوای دیگری می‌تواند در برانگیختن احساسات مخاطب مؤثر واقع شود. تبلیغات تصویری با بهره‌گیری از داستان‌های تأثیرگذار و احساسی که تجربههایی مشابه با تجربه‌های مخاطبان را به نمایش بگذارد، می‌تواند به‌نوعی ارتباط عاطفی با مشتریان منجر گردد و همچنین اعتماد آن‌ها را تا حد زیادی به خود جلب کند که در اکثر مواقع این موضوع منجر به خرید از کسب‌وکار شما می‌شود.

 

یادآوری و اثر مداوم

اگرچه در ابتدای راه‌اندازی یک کسب‌وکار تأثیر تبلیغات بر دیده‌شدن برند بسیار واضح و مشخص است؛ اما توجه داشته باشید آن چیزی که در نهایت به رشد کسب‌وکار شما منجر می‌گردد، تبلیغات مداوم و مستمر است؛ به‌طوری‌که همواره با تیزرهای جدید اما مرتبط با هم و در یک ساختار مشخص متناسب با محصولات و برند خود، مخاطبان را با خود همراه داشته باشید و برند خود را یادآوری کنید.

 

نتیجه‌گیری

در این مقاله به بیان مهم‌ترین تأثیرات تبلیغات تصویری مستمر بر رونق و رشد کسب‌وکارها پرداختیم. امروزه رقابت بسیارزیادی در بین کسب‌وکارهای مختلف دیده می‌شود و تبلیغات را می‌توان یکی از بهترین روش‌های پیشی‌گرفتن در بین رقبا دانست. کانون تبلیغاتی نمانگار در تمام مراحل کنار شما خواهد بود. می‌توانید از مشاوره‌های رایگان بهره‌مند شوید.

ساخت تیزر، کلیپ، مستند و سایر محتوای تصویری در جهت تبلیغات، از ضروریاتی است که در هنگام ساخت یک برند و معرفی آن به مخاطبان باید مدنظر داشته باشید.

 

تیم تولید محتوای "کانون تبلیغاتی نمانگار"